Posiedzenie rozpoczęło się od stwierdzenia kworum, w którym uczestniczyło 15 radnych. Następnie przyjęto porządek obrad, wprowadzając zmiany na wniosek jednego z radnych, który zaproponował wyprowadzenie z porządku obrad podpunktu dotyczącego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Wniosek został przyjęty głosami 10 za, 1 przeciw i 4 wstrzymującymi się.
Protokół z poprzedniej sesji został przyjęty jednogłośnie.
Burmistrz Piotr Maciejewski przedstawił szczegółowe informacje dotyczące działań podjętych w okresie międzysesyjnym, w tym przygotowanie projektów uchwał, zarządzenia dotyczące szkół, przetargi na dostawę opału oraz zmiany budżetu. Burmistrz poinformował również o spotkaniach z mieszkańcami oraz o działaniach związanych z pomocą dla osób poszkodowanych w powodzi.
Wniosek o wprowadzenie tego punktu został przyjęty jednogłośnie.
Pan Maciej Witczak, prezes spółki oświetleniowej, przedstawił możliwości współpracy z Gminą Ślesin, w tym nowoczesne rozwiązania w zakresie oświetlenia. Zaznaczył, że ich firma obsługuje wiele gmin i posiada największy system zarządzania oświetleniem w Europie Środkowo-Wschodniej.
Uchwała została przyjęta jednogłośnie. Zmniejszono łączną kwotę dochodów budżetu oraz wydatków.
Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
Uchwała została przyjęta jednogłośnie. Dotacja w wysokości 105 426,89 zł została przyznana parafii rzymskokatolickiej na remont instalacji elektrycznej.
Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
Uchwała została przyjęta jednogłośnie, parking będzie bezpłatny do 30 kwietnia 2025 roku.
Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
Pana Mariusza Zielińskiego, komendant policji, przedstawił raport dotyczący przestępczości w Gminie Ślesin, wykazując tendencję spadkową w wielu kategoriach przestępstw. Zwrócił uwagę na potrzebę wsparcia finansowego na zakup radiowozu.
W trakcie dyskusji radni oraz mieszkańcy poruszyli wiele kwestii, w tym bezpieczeństwo dzieci na kładkach, stan dróg oraz problemy związane z parkowaniem. Zgłoszono również wniosek o przeprowadzenie audytu finansowego Gminy oraz weryfikację deklaracji dotyczących odpadów.
Sesja zakończyła się podsumowaniem poruszanych tematów oraz zapewnieniem, że wszystkie zgłoszone wnioski będą analizowane i rozpatrywane w przyszłości.
Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.